Friday, March 2, 2018



Adakah penggunaan steroid membahayakan anak saya?


Doktor selalunya mengesyorkan bayi yang menghidap ekzema atopik menggunakan krim steroid dari semasa ke semasa. Ramai ibubapa telah mendengar tentang kesan sampingan dari penggunaan steroid secara berlebihan, menyebabkan mereka enggan menggunakannya, terutama sekali untuk bayi dan kanak-kanak kecil. 

Kesan sampingan utama ialah membuat kulit jadi nipis jika digunakan bagi jangka masa panjang, tetapi tiada bukti yang penipisan ini akan berkekalan. 

Adalah penting untuk menggunakan krim steroid pada kekuatan yang betul, bergantung kepada keterukan ekzema, oleh itu steroid harus digunakan dengan seliaan doktor. 

Apabila menggunakan krim steroid, gunakan secara minima atas ruang-ruang yang terjejas sahaja, tidak lebih dari dua kali sehari, dan jangan lupa untuk menggunakan banyak krim emolien - menggunakan emoilien yang banyak tak menjadi masalah. 

Ubat Ekzema Terbaik Berkesan

Jadi saya ingin bantu dan kongsikan kepada ibu-ibu diluar sana bagaimana cara saya merawat eczema anak saya tanpa mengambil ubat dari doktor dengan hanya menggunakan air khas yang dihasilkan dari teknologi Jepun.


Dengan cara mudah saja digunakan hanya spray saja di bahagian yang terjadi ekzema .

atau 


atau 

terus call ke tel:0193692274

Jumpa di next post

No comments:

Post a Comment